Waarom kunnen we het visum na ontvangst niet wijzigen?

Bijna dagelijks krijgen wij het verzoek van reizigers naar Turkije om het visum aan te passen. Ze geven aan dat wij een fout hebben gemaakt bij het aanvragen en verzoeken ons om een nieuw visum toe te sturen. Graag vertellen we hoe we ons proces hebben ingericht, zodat we geen fouten in de aanvraag kunnen maken en waarom het daarom voor ons helaas niet mogelijk is om een visum na het verwerkingsproces nog te wijzigen.

[adsense]

Visa worden niet handmatig aangevraagd

Wij vragen uw visum niet handmatig aan. Wij krijgen dagelijks honderden visumaanvragen binnen en als wij deze allemaal handmatig zouden moeten verwerken zou ons dat zoveel tijd kosten dat we een veel hoger bedrag voor het visum zouden moeten vragen, dat willen we niet. Daarnaast zou het handmatig aanvragen van een visum voor ons veel foutgevoeliger zijn. Het is ook niet veilig om zo het visum aan te vragen.

Ook is het voor ons ook niet mogelijk om elk visum apart voor u te controleren: daarvoor krijgen wij teveel visumaanvragen binnen en wij weten natuurlijk niet hoe uw naam correct gespeld dient te worden of wat uw geboortedatum is. U bent zelf verantwoordelijk voor het aanleveren van de juiste gegevens.

[adsense]

Wij hebben ons systeem zo ingericht dat de gegevens die u bij ons hebt ingevuld, door ons systeem worden doorgestuurd naar de Turkse autoriteiten. Wij typen de gegevens niet zelf over, maar de gegevens die u hebt ingevuld worden automatisch overgenomen vanuit ons systeem. Dat is de reden dat alle gegevens die u op het visum voor Turkije ziet, door u zelf zijn aangeleverd. Zitten hier onjuistheden in dan zijn deze altijd ingevuld door degene die het visum heeft aangevraagd.

Na ontvangst van het visum is wijzigen niet mogelijk

Als het visum eenmaal aan u is toegestuurd, kunnen wij deze helaas niet meer aanpassen. De Turkse overheid staat wijzigingen niet toe en u dient dan altijd een nieuw visum aan te vragen. Het is van belang dat het visum precies overeenkomt met de gegevens op uw reisdocument (uw paspoort of identiteitskaart), anders is het visum niet geldig.

[adsense]

Wij raden u aan om uw gegevens goed te controleren voor u de aanvraag van het visum voltooid. Kijk goed of alle gegevens (zoals uw voornaam of voornamen, achternaam, geboortedatum, geboorteplaats) precies overeenkomen met uw paspoort of identiteitskaart.

Wij kunnen helaas geen korting geven als u door een foutje een nieuw visum moet aanschaffen. Ook wij moeten de aanvraagprocedure opnieuw doorlopen en maken hiervoor exact dezelfde kosten als bij de oorspronkelijke aanvraag.

6 Replies to “Waarom kunnen we het visum na ontvangst niet wijzigen?”

Geef een reactie